۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰

استاندار بوشهر:

خام فروشی مواد معدنی استان بوشهر نگران‌کننده است

خام فروشی مواد معدنی استان بوشهر نگران‌کننده است

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: خام فروشی مواد معدنی استان بوشهر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر یکشنبه در  نشست با مسئولان سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در بخش معادن است و ذخایر بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید استفاده بهتری از این معادن صورت گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحدهای معدنی شن و ماسه و گچ در استان، اضافه کرد: با توجه به وجود این ظرفیت‌ها، تکمیل زنجیره کامل تولید مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه افزایش ارزش افزوده در بخش معادن استان بوشهر مورد نظر است، بیان کرد: صادرات مواد معدنی بدون فرآوری مقرون به صرفه نیست و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران از این بخش خواهیم داشت.

وی با ابراز نگرانی از خام‌فروشی مواد معدنی در استان بوشهر، افزود: تدوین طرح مطالعاتی آمایش سرزمینی استان بوشهر و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه معادن استان بوشهر نقش مهمی خواهد داشت.

سالاری با تاکید بر عملیاتی شدن بخش‌های اکتشافی معادن در استان بوشهر، ادامه داد: افزایش رونق تولید و صادرات مواد معدنی از برنامه مهم در استان بوشهر است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران برای صدور مجوزهای مختلف در ایجاد صنایع فرآوری و پایانه صادراتی مواد معدنی، گفت: باید با کار کارشناسی جانمایی پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر انجام شود.

کد خبر 3562247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha